Medlemsregler

Som medlem i EcoChoice kommer du regelbundet att få medlemspaket bekvämt hemskickade till din brevlåda. I varje paket medföljer en presentation av ditt nästkommande medlemspaket. Om du av någon anledning inte önskar få hem nästa paket måste du meddela oss detta. Sista dagen att avbeställa finner du på din faktura. Om du inte meddelar oss innan detta datum kommer paketet hem till dig som vanligt. Vid all kontakt med vår kundtjänst, vänligen ha ditt kundnummer tillgängligt.

  1. Du har inget köptvång.
  2. Om du vill hoppa över ett medlemspaket någon gång kan du ”tacka nej” till nästa medlemspaket genom att kontakta kundtjänst. Om vi inte hör av dig innan det angivna ”nej tack”- datumet som står på fakturan, sänds nästa leverans automatiskt till dig.
  3. I varje medlemspaket får du information om din nästkommande leverans och du kan i lugn och ro besluta dig för om du vill ta emot den eller avbeställa paketet.
  4. Vi sänder givetvis ersättningsvaror om en försändelse är skadad eller om en vara är defekt. Kontakta kundtjänst.
  5. Om du ångrar ditt köp har du returrätt i 14 dagar. Returförsändelsen skall då vara komplett och förpackningen och/eller förseglingen på varorna obruten. Du betalar själv portot för returen och ej frankerade försändelser kommer att faktureras dig. Kontakta kundtjänst vid retur.
  6. Använd fakturan vid betalning, om du betalar via Internet-bank ange alltid OCR-nummer. Var noga med att betala i tid så slipper du onödiga påminnelseavgifter.
  7. Om du önskar gå ur klubben under en tid eller avsluta ditt medlemskap måste du kontakta kundtjänst.
  8. Dina kunduppgifter kommer behandlas och lagras med hjälp av modern informationsteknik av företaget och andra företag inom koncernen. Behandlingen avser administration av dina uppgifter för att möjliggöra kundkontakten samt företagets åtaganden till dig som kund.
  9. Personuppgifterna kan komma att användas av företaget, koncernen och deras sam-arbetspartners i marknadsföringssyfte samt för marknadsundersökningar och statistik. Dina personuppgifter lämnas inte ut till andra än direkta samarbetspartners till koncernen.
  10. Om du önskar information om dina personuppgifter som företaget behandlar kan du höra av dig skriftligen till oss med en begäran om denna information. Du måste underteckna detta brev och sända till vår kundtjänst.
  11. Om du önskar spärra dina uppgifter från att lämnas ut till våra samarbetspartners måste du kontakta vår kundtjänst.

Comments are closed.